האם מותר לשמש המיטה בזמן קורונה
הרב יניב חניא כח אדר, תשפ 24/03/2020.......................
שאלה:
הרב שלום,האם מותר לקיים תשמיש המיטה בזמן הזה. הכוונה לאשכנזים שקיימו כבר פו"ר והולכים לפי הרמא בסימן תקעד. ואם מותר אז מה נקר שהעולם שרוי בצער אם לא הזמן הזה?
תשובה:
זו שאלה מעניינת. אין ספק שזה זמן שהעולם שרוי בצער. אניחושב שמהגמרא שאומרת שלא משמשים את המיטה בזמן צער, הכוונה היא לתשמיש שמביא ללידה, כלומר- לא ללדת ילדים בזמן שיש צער. אולם הפירוש הרגיל הוא גם הגיוני.
אני סבור שבימינו פחות מקפידים על הדברים הללו. מבינים את החשיבות של היחסים למשפחה ולחוסן הנפשי. ובכלל- פחות נהגו בעינויי הגוף כתגובה לסבל, יותר בתפילות ובתורה. ככה שנראה שתשמיש מותר, וגם כזה שיביא ללידה, כי לכאורה זה משהו שאמור להיגמר בעז"ה.תשובות נוספות בנושא-קורונה וסיום שנה למות אבי זל
באופן הלכתי, בודאי שאפשר להימנע או לעשות את האזכרה בבית כנסת. לא מסכנים אפילו בספק בשביל משהו כמו אזהרבה תשמיש
לפי הרמב"ם זה אכן כך, וכך האמינו ברפואה בתקופתו. אני לא חושב שהם התכוונו לעייפות שאתה מתאר. אלא למשצניעות בינו לבינה
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב לאישות והנקה
לא, זה ממש אסור. חכמים ממש אוסרים את זה וגם אוסרים שתינוק יהיה על המיטה שבה יש יחסי אישות בין איש לא
שאלה:
הרב שלום,האם מותר לקיים תשמיש המיטה בזמן הזה. הכוונה לאשכנזים שקיימו כבר פו"ר והולכים לפי הרמא בסימן תקעד. ואם מותר אז מה נקר שהעולם שרוי בצער אם לא הזמן הזה?
תשובה:
זו שאלה מעניינת. אין ספק שזה זמן שהעולם שרוי בצער. אניחושב שמהגמרא שאומרת שלא משמשים את המיטה בזמן צער, הכוונה היא לתשמיש שמביא ללידה, כלומר- לא ללדת ילדים בזמן שיש צער. אולם הפירוש הרגיל הוא גם הגיוני.אני סבור שבימינו פחות מקפידים על הדברים הללו. מבינים את החשיבות של היחסים למשפחה ולחוסן הנפשי. ובכלל- פחות נהגו בעינויי הגוף כתגובה לסבל, יותר בתפילות ובתורה. ככה שנראה שתשמיש מותר, וגם כזה שיביא ללידה, כי לכאורה זה משהו שאמור להיגמר בעז"ה.
תשובות נוספות בנושא-
קורונה וסיום שנה למות אבי זל
באופן הלכתי, בודאי שאפשר להימנע או לעשות את האזכרה בבית כנסת. לא מסכנים אפילו בספק בשביל משהו כמו אז
באופן הלכתי, בודאי שאפשר להימנע או לעשות את האזכרה בבית כנסת. לא מסכנים אפילו בספק בשביל משהו כמו אז
הרבה תשמיש
לפי הרמב"ם זה אכן כך, וכך האמינו ברפואה בתקופתו. אני לא חושב שהם התכוונו לעייפות שאתה מתאר. אלא למש
לפי הרמב"ם זה אכן כך, וכך האמינו ברפואה בתקופתו. אני לא חושב שהם התכוונו לעייפות שאתה מתאר. אלא למש
צניעות בינו לבינה
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב ל
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב ל
אישות והנקה
לא, זה ממש אסור. חכמים ממש אוסרים את זה וגם אוסרים שתינוק יהיה על המיטה שבה יש יחסי אישות בין איש לא
לא, זה ממש אסור. חכמים ממש אוסרים את זה וגם אוסרים שתינוק יהיה על המיטה שבה יש יחסי אישות בין איש לא
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
פרשת שבוע / הרב משה אופן
רכב / מערכת שורש
דירה נאה / יואל רדושר
אקטואליה / מערכת שורש
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים